• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Община Казанлък търси възможности за възстановяване на розовите насаждения, дестилерията и оранжериите на Института по розата

Възможности за възстановяване на розовите насаждения, дестилерията и оранжериите на Института по розата в Казанлък бяха тема на работна среща между кмета на общината Галина Стоянова, председателя на Селскостопанска академия София професор д-р Виолета Божанова и директора на Института по розата доц. Ана Добрева. Това съобщиха от местната администрация. 

По време на срещата бяха обсъдени различни възможности за партньорство.  

За Общината и Академията е стратегически важно да се намерят форми за подпомагане и финансиране дейността на Института по розата като национално научно средище за сертифициране и развитие на розопроизводството и преработването, което е основен поминък в Казанлъшката долина, посочиха от администрацията. 

В края на април т.г. учени и производители обсъдиха в Казанлък защитата на българското розово масло. По време на форума бяха представени резултатите от първите шест месеца на изследването на състава на розовото масло, по което работи екип от учени от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ във връзка с европейския Регламент за класификация, етикетиране и опаковане на химикали (CLP). Изследването е инициирано от Община Казанлък, а резултатите представи проф. Иван Бъчваров. На срещата присъстваха розопроизводители, търговци и граждани, които дискутираха рисковете, пред които регламентът поставя бранша. 

/РН/

Previous Post

Окръжният съд в Стара Загора остави в ареста медицинската сестра от Дома за стари хора в мъглижкото село Ягода

Next Post

В МВР не са постъпвали данни или сигнали за второ животно от семейство „котки“, забелязано на територията на Шуменското плато

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Приеми