• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Бум на кражбите на стоки от нехранителни магазини

Сериозен ръст на кражбите на стоки от нехранителни магазини отбелязват от Асоциацията на търговците на нехранителни стоки. С колко са се увеличили набезите в търговските обекти за мебели, строителни материали и спортни стоки коментира пред Нова ТВ изпълнителният директор на Асоциацията Галин Попов.

Загубите са за около половин милион лева без ДДС за половин година, посочи той. „Крадат удобни за крадене неща – свещи, сервизи, вази, чаши, маратонки, които да могат да скрият в чантата си”, отбеляза Попов.

По думите му в проучването на Асоциацията има една тъжна статистика. „Все повече спадат процентите на подадени жалби от страна на пострадалите търговци. Осъдени няма”, посочи изпълнителният ѝ директор. Галин Попов подчерта, че този вид кражби не са от хора, които искат да се изхранват, а не могат.

„Това се е превърнало в бизнес. Те препродават откраднатите стоки, за да изкарат лесни пари”, каза още той. По закон, ако кражбата е на обща стойност под една минимална работна заплата, се счита за маловажна. Ако се стигне до съд, там обвинението в общия случай пада, посочи Попов.

От Асоциацията на търговците на нехранителни стоки предлагат четири мерки, които да прекъснат незаконните практики. „Искаме търговците електронно да могат да сезират полицията, записите от камери да се приемат за доказателства, да има ревизия на наказанията и социалният живот на крадците да се влоши заради извършеното от тях и да се направи звено за взаимодействие между търговци и полиция”, обясни Попов.

Previous Post

Режим на водата е наложен в 67 населени места от област Търговище

Next Post

От решаващо значение за проевропейските политическите сили е да съставят силно политическо правителство, каза Атанас Запрянов

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Приеми