• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Докладите, които се внасят в Столичния общински съвет доказват, че има сериозни проблеми с градския транспорт, заявиха от ПП-ДБ

Докладите, които се внасят в Столичния общински съвет (СОС) доказват, че има сериозни проблеми с градския транспорт, заявиха на брифинг в общината общинските съветници от групата на „Продължаваме Промяната-Демократична България“ (ПП-ДБ) Бойко Димитров, Симеон Ставрев и Димитър Димитров.

На сесията на Съвета на 24 юли предстои да бъдат обсъден доклад относно осигуряване на заемообразно отпускане на средства (мостово финансиране) за изпълнение на икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за 2025 г., както и доклад за сключване на допълнително споразумение между Столична община и „Център за градска мобилност“ ЕАД към договор за изпълнение на дейности по организация, управление и контрол на обществения превоз на пътници на територията на Столична община.

Според Димитров една от основните причини за проблемите в градския транспорт е икономическата рамка, която е с голям недостиг. Ние очаквахме, че ще се прояви чак в края на годината, но поради действие или бездействие на държавата се оказа, че този недостиг вече е фатален, каза Димитров. По думите му проблемът е с финансирането от държавата, защото с компенсацията за по-евтини карти всяка година се наблюдава огромно закъснение, така че през годината се появява проблем с паричния поток.

Друг проблем според общинския съветник е, че всяка година „Метрополитен“ плаща между 15 и 20 млн. лв. за охрана на метрото. Депутати от ПП-ДБ внесоха проектозакон в парламента, с който тази охрана да се поема от бюджета на Министерството на вътрешните работи, както е за много други стратегически обекти. Само че мнозинството в парламента не допусна тази промяна да се случи и сега за поредна година чакаме тези 20 млн. лв. да дойдат евентуално чак в края на годината от държавния бюджет, допълни Бойко Димитров.

Той каза, че всичко това довежда до една огромна дупка в бюджета на градския транспорт, която в съчетание с недоброто управление на транспортните дружества, поражда големи проблеми. И сега т. нар. икономическо мнозинство внася доклад, с който общината да предостави пари на транспортните оператори. Това не е устойчив начин на управление на транспорта, коментираха от ПП-ДБ в СОС.

Ние ще настояваме за много ясен ангажимент от страна на държавата, навреме да изплаща своите задължения и да поеме охраната на „Метрополитен“, а не да се чака винаги решение в края на годината, заяви Бойко Димитров. Той каза, че от ПП-ДБ ще настояват за устойчиво решение в следващата година. Ние предупредихме, че това увеличение на заплатите ще доведе до неустойчивост през следващите години, каза Димитров. От ПП-ДБ за пореден път настояха за провеждане на конкурси за избор на нови ръководства на транспортната дружества, така че първо да бъдат избрани професионални ръководства и тези ръководства да поемат грижата на добър стопанин и да управляват добре транспортните дружества. 

Димитър Димитров коментира договора с „МТК Гроуп“, сключен през 2016 г. между Столичната община и частния превозвач за предоставяне на транспортна услуга на столичани, от който според ПП-ДБ общината губи по над 2 млн. лв. на година. Още през миналия мандат СОС установи и стана ясно за всички, че този договор е неизгоден и общината продължава да плаща по-високи суми на километър на частния превозвач, отколкото на общинските превозвачи, каза Димитров. Следва да прекратим или поне ограничим този договор, но вместо това от ГЕРБ и БПС предлагат на СОС да се сключи анекс, с който на „МТК Гроуп“ да закупи още повече повече превозни средства, които да бъдат платени от Столична община. Това е абсолютно грешна политика, вместо да ограничаваме този неизгоден договор, от БСП и от ГЕРБ се чудят как да го разширят и общината да плаща на „МТК Гроуп“ още повече.

БТА припомня, че 13 февруари СОС прие доклад, с който удължи с още четири години договора на частна фирма, извършваща обществен превоз на пътници. От групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“ („Спаси София“) в СОС тогава определиха удължаването на договора като „скандално и незаконосъобразно решение“, „заченато в корупция“. След това кметът на София Васил Терзиев върна решението за ново обсъждане от СОС. През март при ново обсъждане препотвърди решението си, с което договорът с „МТК Гроуп“ се удължава.

 

/ТТ/

Previous Post

Турският Червен полумесец оборудва социалната кухня на БЧК

Next Post

В Габровско се въвеждат превантивни мерки за ограничаване на разпространението на шарката по дребните преживни животни

Вашият коментар

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Приеми