• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Информационна кампания за правата и задълженията ни по време на полет започна пред Народния театър в София

Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА), в сътрудничество с Европейския потребителски център България (ЕПЦ България) започна информационна кампания за правата на пътниците при пътуване с въздушен транспорт.
Началото на кампанията бе дадено в градинката пред Народния театър „Иван Вазов“ с информационен щанд, от който гражданите могат да получат брошури и информация за правата и задълженията си като пътници, както и какво да правят в случай на изгубен или повреден багаж. 
Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център каза за БТА, че в партньорство с колегите им от Гражданска въздухоплавателна администрация провеждат информационна кампания, която ще бъде разделена на два етапа – първата е днес пред Народния театър в столицата, а втората ще бъде в края на месеца на 29 ноември на летище София. 
„Целта е да обърнем внимание на хората в навечерието на зимните ваканции и пътуванията покрай коледните празници върху техните права и задължения, когато пътуват със самолет. Днес предоставяме информация, свързана с техните права при закъснял или отменен полет, както и ако имат проблеми с багажа и ако не са били допуснати до борда на самолета“, посочи тя. 
„Важно е да се знае и да се спазват правилата, които съответните летища обявяват да се явят не по-късно два часа преди часа за полета, да съобразят своя багаж с условията, които имат на билета и съответно на авиокомпанията, за да нямат проблеми и да започне пътуването им с добро настроение“, добави Спасова.  
Много е важно покупката на самолетен билет да стават в спокойна обстановка, посочи още Соня Спасова и посъветва хората да не купуват билета си докато бързат, да проверят добре часа, който понякога на телефона не се вижда добре и да закупят билета си на спокойствие. 
Eлисавета Димитрова от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ каза, че като цяло хората, които пътуват със самолет, са запознати с правата си. Когато възникне определена ситуация, ние съветваме да се запази самообладание, да не се изпада в паника и преди всичко да се потърси информация първо от превозвача или от обслужващия наземен оператор на съответното летище. По думите ѝ пътниците могат да потърсят съвет и от „Главна информация“ на всяко летище, които предоставят информация за закъсненията на полети. „Считам, че има достатъчно информация, включително с мобилни приложения, хората могат да се запознаят с тях“, коментира Димитрова. 
Тя отчете, че има тенденция за увеличение на броя на жалбите от лятото на 2024 г. до сега. В сравнение с периода от преди ковид кризата има увеличение на броя на жалбите, което говори, че хората са активни и знаят правата си, добави експертът. По думите ѝ в Европа се отчита завишаване на броя на изпълнените полети, съответно потокът на пътниците. Откриват се нови дестинации на летищата, което говори за повишаване на пътникопотока и пътуванията на гражданите. „Потребителите да са активни, да търсят правата си, да бъдат запознати с тях и да бъдат спокойни, че институциите помагат на хората да защитят правата си“, апелира Димитрова. 
 

Previous Post

Пернишката МБАЛ „Рахила Ангелова“ ще остане без работещ скенер за около седмица, пациентите ще бъдат транспортирани в столичната „Света Анна“

Next Post

Около 3500 монети са намерени при разкопките в античен град „Хераклея Синтика“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Приеми