• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Използването на изкуствения интелект повишава конкурентоспособността на българския туризъм, според експерт

Дигитализирането на процесите и използването на изкуствения интелект (ИИ) повишават конкурентоспособността на българския туризъм, каза днес Павлин Косев, председател на Варненската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите (ВАХР). По думите му секторът вече е успял да рестартира след пандемията и отминалото лято е било с много добри резултати.
В бранша навлизат роботи, които отменят камериерките в почистването, както и сервитьорите, допълни Косев. По думите му изкуственият интелект навлиза и в отделните стопанства в хотелите, където управлява процесите, а това дава възможност на персонала да обръща повече внимание на гостите. ИИ помага и при ценообразуването, защото има възможност да следи предлагането от страна на конкуренцията, както и какво е търсенето от туристите, допълни Косев.
Председателят на ВАХР е сред организаторите на конференцията „Туризъм експо – Дестинация Варна“, която започна днес в комплекс „Св. св. Константин и Елена“. Това е осмото издание на форума и в дискусиите ще се включат повече от 180 хотелиери от цялата страна. Дорет Димитрова, съорганизатор на конференцията, допълни, че в нея ще участват и гости от Румъния. Двамата бяха категорични, че интерес към страната ни има, включително и в много азиатски страни. Необходимо е обаче България да се рекламира като дестинация много по-активно, подчерта Косев. 

Previous Post

„Непоносимо“ е продължението на Шибанистан

Next Post

Концерт на пианистите Хасан и Ибрахим Игнатови подарява Община Попово по повод Деня на народните будители

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Приеми