• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Категорията труд на учителите не се определя от Министерството на образованието и науката, поясни министър Цоков в Габрово

„Дали учителите да бъдат втора категория на труд, не е проблем, който може да се реши от Министерството на образованието и науката, с този проблем се занимава Министерството на труда и социалната политика. Така, че синдикалните искания, които се отправят, трябва да се насочат към съответните държавни институции, които могат да решат този проблем“, заяви в Габрово Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.
Проф. Цоков допълни, че като работодател на учителите и като човек, който квалифицира учителите смята, че нямат значение годините на учителите, а има значение вдъхновението, дейността им, опитът, уменията и знанието. Според него учителите могат да работят дотогава, докогато  се чувстват полезни за децата и учениците. 
„В момента има около 2000 учители, които са пенсионирани и работят по-вдъхновяващо, може би, от някои млади учители“, допълни Цоков. 
Според него, по повод техническия проблем, свързан с тест за девети клас, се уточнява обстоятелството, че това е тест, който е трябвало да оцени уменията по природни науки на децата в девети клас.
„Това беше важно, защото МОН трябва да има определен материал от данни, които да се анализират, за да се види какво е умението на децата, а втората важна цел е за това, че през пролетта на следващата година предстои следващото изследване „Пиза“. Това, което заложихме като цели в оценката на уменията на учениците, е свързано с промяната на самите задачи. Те бяха с практическа насоченост, голяма част от тях са по модели на задачи „Пиза“, така че да бъдат хем интересни, хем да не се притесняват“, посочи още министър Цоков. 
„Извинявам се на учениците и учителите, както и на родителите за техническите проблеми, но без такава крачка напред, без използване на оценяването в електронна среда, ние няма как да вървим напред“, уточни още проф. Галин Цоков. 
По-рано днес министърът на образованието откри форум на тема „Секторен подход в професионалното образование и обучение: същност на реформите за развитие на уменията“ в Габрово. Събитието е в Националния музей на образованието. 
Министърът посети изложение на професиите в Габрово на площад „Възраждане“ и ще наблюдава открит урок на ученици от Националната Априловска гимназия на тема „Просветно дело през Възраждането“. 
 

Previous Post

Земеделският министър д-р Георги Тахов откри петия национален събор „Млечният път на България през вековете“ в Луковит

Next Post

Двама мъже са установени от полицията за ден в Русенско да шофират автомобили след употреба на наркотици

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Приеми