• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Министърът на туризма Мирослав Боршош: Време е в Бургас да има специализирано звено, което да отговаря за сектора

Министърът на туризма Мирослав Боршош заяви, че е крайно време в Областна администрация – Бургас да бъде създадено специализирано звено, което да отговаря за туризма и всички свързани с него дейности. Министърът коментира това пред журналисти, след като проведе работна среща с кметове на крайморски общини, на която е била обсъдена необходимостта от по-добра координация между местната и централната власт по отношение на сектор „Туризъм“ и представянето на Южното Черноморие като туристическа дестинация чрез по-тясно обединение на общините. 

„Това е първата голяма област, в която намираме разбиране за създаването на подобно обединение. Имаме идеи за прилагането на такъв подход и в други региони на страната“, каза Боршош и добави, че усилията на държавата ще бъдат насочени към това да обобщи и фокусира усилията на местната власт, като представи региона като единен туристически бранд.

„След няколкомесечен анализ на всичко, което се е случило или трябва да се случи в българския туризъм и особено в областта на морския туризъм, проведохме тази среща като резултат от обединението на общините от Южното Черноморие за създаването на общ туристически продукт. Тук идва и ангажиментът на държавата – да създаде единна рекламна кампания на тези общини“, подчерта министърът на туризма. Според него следващата стъпка е координирана подкрепа от страна на държавата, която да фокусира рекламните усилия според силните страни на региона – не само в рамките на една община, а като обща дестинация.

„Това ще се случи в две посоки – от една страна към вътрешния пазар и от друга страна към международните пазари. Държавата ще подкрепи общините с необходимите средства. Това ще се случи под ръководството на Областната администрация в Бургас“, заяви министърът. Сред целите на обединението е удължаването на летния туристически сезон чрез акцент върху културния и фестивалния туризъм. Организацията на подобни събития обаче изисква синхрон между общините, за да се избегне разпокъсване на туристическия поток, каза още Боршош. 

„Целта на обединението на общините е те да синхронизират културните си календари. Да, има малки и средни събития, но големите, които привличат много хора, е хубаво да бъдат синхронизирани между администрациите, за да не се разкъсва туристическият поток, който очакваме“, посочи Боршош и добави, че често организаторите на събития срещат трудности при представянето им, тъй като бюджетите на общините рядко позволяват адекватна реклама. Затова министерството ще поеме водеща роля в маркетинга и ще осигури експертизата си при промотирането на събитията както у нас, така и зад граница.

„Малко средства остават на общините за реклама и маркетинг. Тук е целта държавата да се включи с цялата си сила и бюджет в имиджовото изграждане на Южното Черноморие и представянето му“, заяви Мирослав Боршош. Той допълни, че ведомството очаква от общините „коректност, подреденост и яснота“, за да може рекламната стратегия да бъде адекватна на потенциала на всяко събитие и всяка дестинация. Боршош обърна специално внимание и на значението на интегрираните туристически маршрути, като припомни, че Южното Черноморие разполага с ценни ресурси в областта на религиозния, поклонническия и културно-историческия туризъм. 

/ВЙ/

Previous Post

Angry Birds поеха отговорността за пожар по основна жп линия в Германия

Next Post

Избран е инициативен комитет за номинации за наградата, учредена в памет на съдия Мария Ангелова от Хасково

Comments (0)

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Приеми