• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Основната причина за катастрофата на самолет L-39ZA е поемането на неоправдано висок риск, каза полковник Петко Василев

Основна причина за катастрофата на учебно-боен самолет L-39ZA през септември е поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на елементи от сложния пилотаж. Това каза полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“. Министерството на отбраната представя на пресконференция резултатите от проверките на авиационния инцидент от 13 септември т.г. в Трета авиационна база в Граф Игнатиево.
На 13 септември т.г., при подготовка за демонстрационен полет край Граф Игнатиево катастрофира учебно-боен самолет L-39ZA. Загинаха двамата пилоти от 12-а авиационна база в Долна Митрополия Петко Димитров и Венцислав Дункин. Те бяха повишени посмъртно във военно звание.  
Авиационното произшествие е класифицирано като катастрофа, посочи полковник Василев.
Като съпътстващи причини той посочи нарушаване на мерките за безопасност, нарушаване на реда на изпълнение на полетната задача и неправилна оценка на запаса от височина при вземане на решение за начина на извеждане на въздухоплавателното средство от фигура във вертикалната равнина, тъй като в горната точка самолетът е бил управляем и е можел да бъде изведен от фигурата по друг начин.
Комисията проведе разследването в четири основни направления: проучване на летателната подготовка на екипажа и организацията на полета, медицинско изследване, изследване на авиационната техника и проучване на обстоятелствата, при които е възникнало авиационното произшествие, обясни полковник Василев.
Двамата загинали пилоти Петко Димитров и Венцислав Дункин имат съответно по 50 часа и 30 минути и 51 часа нальот за 2024 г.
Комисията не откри данни, които пряко да са допринесли за катастрофата в организационната дейност на мероприятието, каза полковник Василев. Пилотите са преминали успешно и медицинските прегледи.
Към датата на катастрофата самолетът притежава необходимия запас от ресурс и са му извършени всички видове подготовки, предписани в техническата документация. Комисията не констатира отклонения в параметрите на работа на авиационната техника, каза полковник Василев.
Между 12:30:16 и 12:30:17, в рамките само на секунда и половина, са били изпълнени условията за успешно катапултиране според регистрираните параметри от бордните системи за обективен контрол. Екипажът не е предприел действия за аварийно напускане на самолета, обясни полковникът.
Комисията проведе беседи с ръководителя на полета и той е обяснил, че не е прекратил задачата, защото самолетът е бил управляем през цялото време и не е забелязал нещо, което да го усъмни в благоприятното завършване на полета, каза още полковник Василев.
Служебният министър на отбраната назначи комисия за разследване на авиационното произшествие. Това разследване е независимо от досъдебното и съдебното производство и единствената му цел е да установи причините за произшествието и да набележи мерки да минимизирането на вероятността от нови подобни инциденти, обясни полковник Петко Василев.
В началото на октомври от Министерството на отбраната съобщиха, че данните от „черната кутия“ на самолета L-39ZA са снети успешно и предоставени на разследващия екип от Военната прокуратура. 

Previous Post

В област Враца има шест участъка с концентрация на пътнотранспортни произшествия, показва анализ на „Пътна полиция“

Next Post

За година в област Плевен на отчет в детски педагогически стаи са заведени 110 малолетни и непълнолетни

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Приеми