• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

От кадри за всички свои отдели се нуждае заводът за производство на бутала за двигатели с вътрешно горене „Дружба“ АД в Разград

От кадри за всички свои отдели се нуждае заводът за производство на бутала за двигатели с вътрешно горене „Дружба“ АД в Разград, каза изпълнителният директор на предприятието Христилиан Манолов. Той представи днес на информационно събитие в Бюрото по труда в Разград свободни позиции и възможности за професионално развитие пред търсещите работа. Манолов разказа пред присъстващите историята на фирмата, нейната дейност и възможностите за реализация. Той подчерта, че „Дружба“ АД е водещ европейски производител на бутала, бутални болтове и бутални пръстени за двигатели с вътрешно горене и въздушни компресори.

За своите цехове ръководството на фирмата търси машинни оператори, галванизатори, разливачи на метал, супервайзори, счетоводители. Търсят се и висококвалифицирани служители. „Работата е специфична, а липсата на кадри е много голяма“, каза Манолов. Той подчерта, че вратите на предприятието са отворени за всички, които имат желание да се развиват, което по думите на Манолов липсва напоследък. Според него основното не е само заплащането, а възможностите за развитие.

Разградският завод с над 60-годишната история в автомобилната индустрия е основан като производствен филиал на фирма „Балканкар“. Той е единственият останал от холдинга, каза още изпълнителният директор. Той подчерта, че заводът е уникален за страната с производството си на компресори и двигатели с вътрешно горене. По думите му в най-силните и процъфтяващи години в „Дружба“ са работили 700 души, а в настоящия момент служителите са 75, като оптималният човешки ресурс е в порядъка на 90 души. Христилиан Манолов подчерта, че заради недостига на кадри има вероятност да се прибегне и до внасяне на работна ръка от трети страни. Сред идеите на ръководството е и роботизация на производството.

Директорът на Бюрото по труда Виолета Рангелова каза, че всеки месец бюрото организира подобни събития. По думите й подобни срещи имат за цел да се осъществи пряк контакт между работодателя и търсещи работа лица, които отговарят на свободните позиции в даденото предприятие. Рангелова подчерта, че подобни контакти с работодатели се осъществяват два пъти месечно, вече за втора година, като организираните досега срещи са 25.

„Наблюденията и опитът ни показват, че те са изключително резултатни. Всяко информационно събитие има решаващо значение за реализиране дейността на Дирекция „Бюро по труда“ град Разград като трудов посредник, защото нашата цел от една страна е лицата, които търсят работа, да могат да получат точна и навременна информация за свободните работни места, от друга страна усилията ни са насочени към осигуряване на възможности работодателите да се срещнат с различни безработни лица, да се запознаят с техните умения и възможности“, заяви Рангелова. Тя подчерта, че всички заинтересовани работодатели могат да се възползват и да заявят желанието си за организиране на подобни информационни събития. 

Министерството на труда и социалната политика (МТСП) обяви мярката „Избирам България“, насочена към завръщащите се от чужбина българи, както и към желаещите да се преместят в населено място с до 50 000 жители. 

„Избирам България“ е финансирана от Програма „Развитие на човешките ресурси“ (ПРЧР) към МТСП и се реализира в два компонента. По първия, който цели да привлече български граждани, които желаят да се завърнат в родината, могат да кандидатстват хора, които или са живели в чужбина през 12 от последните 18 месеца, или са новозавършили образованието си зад граница, обясни за БТА заместник-министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова. Целта на втория компонент на мярката „Избирам България“ е да насърчи хора, които в момента живеят в България, да започнат работа в друго населено място с под 50 000 жители.

/ВЙ/

Previous Post

Реконструираният за 6,865 млн. лева напоителен канал М-1 край Хасково бе открит от премиера Росен Желязков и еврокомисаря Кристоф Хансен

Next Post

В Кюстендил ученици ще правят информационна кампания за въвеждането на еврото

Comments (0)

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. View more
Приеми