• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Увеличение на броя на нощувките на туристи отчита статистиката през май в Пазарджишка област

През май 2025 г. в област Пазарджик са функционирали 120 места за настаняване с десет и повече легла – хотели, мотели, къмпинги, хижи и други места за краткосрочно настаняване. Броят на стаите в тях е 3759, а на леглата – 7957. В сравнение с май 2024 г. броят на местата за настаняване се увеличава с 11,1 процента, а на леглата в тях – с 6,9 на сто. Това съобщават от отдел „Статистически изследвания – Пазарджик“, Териториално статистическо бюро – Юг.

Данните сочат, че общият брой на нощувките, регистрирани през месеца е 77 564, или с 14 процента повече в сравнение със същия месец на предходната година, като 92 на сто от тях са на български граждани и 7,6 процента – от чужди. Една трета от нощувките на чужди граждани са от Израел, уточняват от статистиката. Оттам добавят, че пренощувалите лица за отчетния период нарастват с 16 процента в сравнение със същия месец на 2024 г. и достигат 33 189. 

Най-предпочитани от туристите са хотели с три звезди, а около 30 процента от гостите са предпочели настаняване в 4 и 5-звездни хотели.

Приходите от нощувки през май 2025 г. се увеличават с 30 процента и достигат 7 355 940 лв.

От статистическото бюро уточняват, че от 2012 година изследването на дейността на местата за настаняване се провежда ежемесечно, а в приходите от нощувки са включени сумите, заплатени от гостите, без стойността на допълнителните услуги.

/ИЦ/

Previous Post

Нова структура на общинската администрация с четирима заместник-кметове предлага кметът на Ловеч

Next Post

Реакцията при градоопасни облаци е в рамките на 30 секунди, каза директорът на Регионалната дирекция „Борба с градушките“

Вашият коментар

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Приеми