• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

В Кюстендил обявиха регламента на Международния конкурс за класическа китара

В Кюстендил бе обявен регламентът на Двадесет и деветото издание на Международния конкурс за класическа китара, съобщават организаторите от Читалище „Братство 1869“. Конкурсът ще се състои от 2 до 4 април 2026 г. в Кюстендил.

В конкурса могат да участват китаристи от България и чужбина, като за целта те трябва да подадат анкетна карта за участие до 25 март 2026 г. Те ще  бъдат разделени в четири възрастови групи, както и в групите “Свободна сцена на солиста”, “Китара +”, “Камерна музика” и “Китарни ансамбли и оркестри”. Конкурсът за всички възрастови групи протича в един тур, посочват от читалище „Братство 1869“.

В рамките на конкурса се провеждат майсторски класове, рецитали, лекции и изложби на изтъкнати музиканти от страната и чужбина.

Наградният фонд на Двадесет и деветото издание на конкурса включва парични и предметни награди на обща стойност 6000 лв., като във всяка от групите ще бъдат връчени допълнителни награди, подсигурени от спонсорите и спомоществователите на конкурса. Ще бъде присъдена и Специална награда – статуетка „Любен Хараламбиев“, а най-успешно представилият се китарист ще бъде отличен с Национална награда „Петко Генков“ – 1000 лв., предметни награди и картина от известен кюстендилски художник.  

Конкурсът е включен в Програмата за закрила на деца с изявени дарби на Министерство на културата, по която се отпускат целева финансова подкрепа и едногодишни стипендии за класираните на първо, второ и трето място участници във втора и трета възрастови групи.

/ВБ/

Previous Post

Продължава разчистването на Елените, достъпът до селището остава контролиран

Next Post

Домашен арест за двамата общински съветници от Варна

Comments (0)

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. View more
Приеми