В Плевен се състоя заключителна среща по педагогическата практика „Утринна история“ в детските ясли. Тя се прилага пилотно в пет региона на страната – София – град, Велико Търново, Пазарджик, Сливен и Плевен. Насочена е към познавателното и социално-емоционалното развитие през най-важните ранни години от живота на децата и надгражда успешно прилаганата вече четири години „Утринна приказка“ в детските градини.
Целта на инициативата е да се подобри адаптацията на всяко едно дете, което постъпва в различни институции като детски ясли, детски градини и начално училище. В тази връзка са разработени три образователни модула, които имат за цел да улеснят прехода от социална към институционална – образователна среда. Те са известни в публичното педагогическо пространство като „Утринна история“, която е за адаптацията на детската личност в яслена възраст, „Утринна приказка“ за адаптацията в предучилищна възраст и „Утринна среща“ за адаптацията в началното училище, каза пред БТА доц. д-р Емил Бузов, един от научните ръководители на образователната практика. Той допълни, че по този начин Министерството на образованието и науката си поставя за цел в този деветгодишен преход да се гарантира успешна адаптация и да се създадат условия за цялостното развитие на всяко едно дете, което променя своя живот, постъпвайки в различните образователни етапи.
Според доц. д-р Бузов педагогическата практика създава благоприятни условия за развитие на детската личност. Един особен акцент е и включването на родители и представители на семейството. Така се получава една добра практика на взаимодействие, подчерта той.
„Утринна история“ е качествено приложима практика. Тя влияе основно върху познавателното развитие на децата и тяхното социализиране става по-улеснено, могат да влизат по-цялостно и емоционално в съответните ситуации като получават възможност да разширяват своя цялостен психичен потенциал, допълни другият научен ръководител на практиката проф. Даниела Тасевска.
С този образователен модел се приближаваме много по-близо до световния опит и до това, че трябва да има сътрудничество между двата вида специалисти в детската ясла – медицинските сестри и педагозите, каза още проф. Тасевска.
В срещата в Плевен участваха експерти по предучилищно образование от регионални управления на образованието, директори, учители и медицински сестри от детски градини с яслени групи от петте области, както и Ваня Георгиева, началник на отдел „Организиране, планиране и отчитане“ в Дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ на Министерството на образованието и науката.
/ТС/
Последни коментари