• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

Вдигането на цените за паркиране в синята зона в София ще намали натовареността на зоната, заяви общинският съветник Симеон Ставрев от ПП-ДБ

Вдигането на цените за паркиране в синята зона в София ще намали натовареността на зоната. Това заяви на брифинг в Столичния общински съвет (СОС) общинският съветник Симеон Ставрев от групата на „Продължаваме Промяната – Демократична България“.

Вчера столичният кмет Васил Терзиев заедно с заедно с председателя на СОС Цветомир Петров и общинските съветници от „Продължаваме промяната – Демократична България“ Симеон Ставрев, Грети Стефанова, Димитър Димитров и Димитър Петров внесоха доклад с предложения за промени в паркирането на синя и зелена зона в София. 

В доклада се предвижда разширяване на зелената зона в южните квартали и в райони като „Банишора“, „Редута“, „Гео Милев“, „Изгрев“ и „Изток“, както и преобразуване на част от зелените подзони в сини. Работното време на зоните ще бъде уеднаквено – от 8:30 ч. до 20:30 часа, включително в неделя за синята зона.

Анкетата е попълнена от 22 230 души и е попълнена от жители на всички квартали на София, заяви Ставрев на брифинга. Никога Столичната община не е правила толкова мащабна анкета по толкова важна тема. „Маркет линкс“ направиха проверка на IP адресите и гарантират, че в гласуването не е направено от бот мрежа, заяви общинският съветник.

В центъра хората казват, че им отнема по над 10 минути да паркират, а извън центъра – повече от пет минути, коментира резултатите от анкетата Ставрев. Това показва, че имаме сериозен проблем с паркирането, подчерта той.

Друг извод от анкетата е, че хората искат да се въведат зони за платено паркиране в различни квартали на София, за да се въведе ред в паркирането. Над 50% искат зони в южните квартали – „Красно село“, „Лагера“, „Мотописта“, „Гоце Делчев“. В „Банишора“ също настояват за зона, както и в „Слатина“, „Изгрев“ “ Изток“, каза Ставрев. Той обърна внимание, че въпреки желанието на хората, заявено в анкетата, за платени зони за паркиране в „Манастирски ливади“, „Кръстова вада“, „Студентски град“, там това не може да се осъществи, защото част от улиците там са общински, а в „Студентски град“ – държавни. 

Симеон Ставрев съобщи, че от ПП-ДБ са внесли паралелен доклад, с който се предлага 60% от приходите от паркирането да останат в Столичната община, а да не отиват в Центъра за градска мобилност. ЦГМ сега събира 42 млн. лв. от паркиране и всички приходи остават при тях, каза общинският съветник. Около 5% от тях са за разходи за заплати в ЦГМ, всички други пари – за възнаграждения за водачите в градския транспорт. С нашето предложение приходите от паркиране ще нараснат от 24 млн. лв. на 104 млн. лв. като 60 млн. лв. ще отиват в две различни програми за инвестиции за тротоари, облагородяване на „кални точки“ и подобрения в кварталите, заяви Симеон Ставрев.

/ЛРМ/

Previous Post

Ако искаме да има ред и средства за инвестиции, реформата в паркирането трябва да се случи заяви кметът на София Васил Терзиев

Next Post

Столичният общински съвет прие предложение за прехвърляне на терени за довършване на Околовръстното шосе между „Цар Борис III“ и Люлин

Comments (0)

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. View more
Приеми