• Type:
  • Genre:
  • Duration:
  • Average Rating:

За наводненията в столицата винаги е имало причина, никога не е било природно бедствие, заяви главният архитект на Столичната община

Урбанизацията и масовото строителство в южните части на София, особено над Южната дъга, оказват сериозен натиск върху инфраструктурата и увеличават риска от наводнения, заяви главният архитект на Столичната община арх. Богдана Панайотова. Тя говори по време на започналия в Интер експо център Real Estate Business Forum, организиран от платформата Imoti.net, част от Investor Media Group.

Събитието събира експерти, инвеститори, строители, архитекти и анализатори, за да обсъдят ключовите трансформации и тенденции в сектора на недвижимите имоти.

Арх. Панайотова посочи, че наводненията в София през годините не са причинени от природни бедствия, а от човешка дейност и липса на контрол при строителството. Винаги е доказано, че причината за регистрираните през годините наводнения и частични преливания на реки в София не се дължат на природно бедствие, а на действия, които не са толкова незаконни, колкото са разрешени там, където не е необходимо или от нерегламентирани сметища. Винаги е имало причина, никога не е било природно бедствие, каза главният архитект на Столичната община. „За радост тези места в момента не са достатъчни, за да се говори за огромен риск от такъв вид наводнение, но за съжаление  много са  натрупаните проблемите и те са различни“, посочи Панайотова и обобщи, че като цяло застрояването в южни територии може да рефлектира в северните в контекста на течението на реките и деретата.

Сред мерките, които според Панайотова трябва да се предприемат, е разработването на Наредба за специализирана карта, която е регламентирана в ресорния закон от 2014 г. и е задължение на министерствата на регионалното развитие и на околната среда. Проблемът е, че в кадастралните карти са нанесени само трасетата на реките и дерета, но заливните площи липсват, а те са много важни за определяне на бъдещо строителство, каза Панайотова.

Друг голям проблем, за който ще се мисли как да се стопира или поне по някакъв начин овладее, е масовото застрояване в южните територии над Южната дъга. Тя изтъкна, че липсата на дъждовна канализация в новите жилищни квартали е един от основните проблеми на южната част на столицата, а отливането на водите по естествен път отдавна е блокирано.

По темата за трафика в столицата Панайотова коментира, че Наредбата за анализи на транспортното обслужване в Столична община е неработеща и неприложима в сегашни условия, и допълни, че това може да се промени с леки нормативни промени в ресорния закон, за което ще се работи.

/БП/

Previous Post

Съдът в Хасково отстрани кмета на Минерални бани Мюмюн Искендер от длъжност заради разследване срещу него

Next Post

Индустриален парк Бургас отчита напредък по ключов проект за близо 40 млн. лева

Scroll to top
Използваме "бисквитки", за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. View more
Приеми